18.11.2024 09:16 |
(Üye)
|
Soru : İYİ GÜNLER ÜSTADIM. BİR MÜKELLEFİMİZ İNGİLTEREDE İRTİBAT BÜROSU ACACAK.İNGİLTERE BU İRTİBAT BÜROSU İÇİN KİRA ÖDEYECEK ,DEMİRBAŞLAR ALACAK VE İŞÇİ ÇALIŞTIRACAK. TÜM ÖDEMELER TÜRKİYE DEKİ MERKEZDEN YURTDIŞINA YAPILACAK. BU DURUMDA YURTDIŞINDA YAPILAN BU ÖDEMLERİN GİDERLEŞTİRİLMESİ İÇİN .NASIL BİR BELGE DÜZENİ OLMALI.YANİ YURTDIŞINDA YAPILACAK BU GİDERLER İÇİN YURTDIŞINDA DÜZNLENEKCE FATURA VE BELGELERDE TÜRKİYE ADRESİ VE ÜNVANI MI YAZILMASI GEREKİYOR. BÖYLE BİR DURUMDA KURUM STOPAJI VE KDV 2 İLE KARŞI KARŞIYA KALIRMIYIZ.
Cevap : YURT DIŞINDA AÇILACAK İRTİBAT BÜROSU AÇILIŞ BİLGİSİ VD NE VERİCEK FATURA VE BELGLER YRTDIŞINDAKİ İRTİBAT BÜRO ADRESİNE DÜZNELENİR. İNGİLİZ MEVZAUTAINA GÖRE ALINAN BEGELER TÜRKİYEDE KAYITLARA ALINACAK HİZMETTEN YARARLANMA YURTDIŞINDA OLDUĞU İÇİN KDV2 VE STOPAJ SÖZ KONUSU OLMAZ.
|