Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 20.11.2024 10:45 (Üye) Soru : Merhaba sayın danışmanımız, Sorum şu şekildedir. Bir mükellefime hem facebook hem de google tarafından fatura kesilmektedir.Bildiğimiz üzere facebookun Türkiyede mükellefiyeti bulunmaktadır ancak fatura yurtdışı firmasından kesilmektedir. Bu durumda tevkifat söz konusu olacak mı olacaksa hangi muhtasar koduyla verilmelidir. Aynı şekilde google şirketinin Türrkiye'de mükellefiyeti var mı bilmiyorum. Eğer o da facebook gibi mükellefiyeti bulunuyorsa ise tevkifat yapılacak mı ve facebook veya google arasında bir fark var mıdır. Muhtasarda hangi kodlarla verlmelidir ve stopaj oranları her ikisinde de yüzde 15 mi olmalıdır. Şimdiden teşekkürler yardımlarınız için.

Cevap : FACEBOOK,GOOGLE REKLAM ÖDEMELERİ KDV STOPAJ Google ve Facebook gibi Sosyal medya üzerinden reklam hizmeti satın alma işleminde, söz konusu hizmetten Türkiye'de faydalanılmış olması ve Google firmasının yurt içinde ikametgâhının, işyerinin, kanuni merkezi ve iş merkezinin bulunmaması şartı ile , KDV Genel Tebliğine göre ; “Türkiye’ye getirilen hizmet, Türkiye’deki firmanın Türkiye’deki faaliyeti ile ilgili ise, hizmetten Türkiye’de faydalanılmıştır. KDV Genel Tebliği’nde, yurt dışından sağlanan hizmetlere ait KDV’nin hizmetten faydalanan yurt içindeki muhatap tarafından sorumlu sıfatıyla beyan edileceği açıklanmıştır. Dolayısıyla yurt dışından sağlanan ve KDVK’nın 1/2. maddesine göre hizmet ithali kapsamında değerlendirilen işlemlere ait KDV'nin, hizmetten yararlanan Türkiye’ de mukim kişi ve kuruluşlarca sorumlu sıfatıyla verilecek olan 2. no.lu KDV beyannamesi ile beyan (KDV oranı % 20) edilerek bağlı bulunulan vergi dairesine ödenmesi, 1 no.lu KDV beyannamesinde de gösterilerek indirilmesi mümkün olacaktır. Yapılan ödemeden % 15 oranında GV stopajı yapılarak muhtasar beyanı ile beyan edilerek ödenecek, MUHTASAR KOD.279
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.