27.11.2024 14:53 |
(Üye)
|
Soru : Geçen ay yeni bir mükellefle anlaştım. 10.ayın kdv beyanı için evraklarını istedim. Ancak bana ş.dışında olduğu için faturaları getiremeyeceğini ve toplam tutarı bana bildirip o şekilde girmemi istedi. Bu arada öğrendim ki tüm alış faturalarınıda kağıt olarak almış. Bende bu şekilde giriş yapamayacağımı bir koli kağıt faturanın normal olmadığını belittim. Bu yüzden kdv beyannamesini boş olarak verip muhasebesini bırakacağımı söyledim. Bu durumda mesleki açıdan yaptığım doğru mudur? Yapmam gereken hakkında tecrübelerinize dayanarak bilgi verirseniz sevinirim.
Cevap : Sözleşmenizi fesih ediniz. Yeni müşteri alımından önce araştırma yapınız. Önceki meslek mensubundan mutlaka bilgi alınız. Diğer taraftan KDV dahil 6.900 TL tutarlı kağıt faturalar geçerlidir.
|