19.12.2024 11:46 |
(Üye)
|
Soru : iyi çalışmalar değerli üstadlarım, 08/11/2024 tarihinde yayınlanan elektronik genel tebliğinde değişiklik yapılmasına dair tebliğ(5) ile bilanço usulünde defter tutmakta olan mükellefler 01/01/2025 tarihinden itibaren e deftere geçmek zorunda tutuldu;
soru: 2011 yılında iflas erteleme alan ve 2015 yılına kadar icra iflas kurumun faaliyet izni kapsamında ticari faaliyeti az da olsa devam eden ve 2015 yılında faaliyet izni kaldırılarak iflası kesinleşen ancak aktifi(sadece bir araç) nedeni ile vergi mükellefiyeti iflas halinde devam eden atıl durumdaki firma 01/01/2025 tarihinden itibaren e defter kapsamına girer mi, yani e defter başvurusu yapılmalı mı yoksa öteden beri yaptığı gibi noterden defterleri onaylatıp o şekilde mi devam etmeli (iflas müdürlüğü ile irtibata geçtiğimizde emin değiliz ama kapsam dışı olmalı diyorlar, hatta öteden beri e defter mükellefi olanları da vergi dairesinden talepte bulunarak e defter kapsamından çıkartıyoruz diyorlar) nasıl bir yol izlememiz gerekir. saygılar
Cevap : Bahsettiğiniz mükellef 01/01/2025 den itibaren e-defter tutacak.
|