27.12.2024 12:10 |
(Üye)
|
Soru : E DEFTER SAKLAMA HİZMETİNİ ENTEGRATÖR FİRMALARDAN ALMA ZORUNLULUĞU VARMIDIR ?
2 - DİLEYEN MÜKELLEF E DEFTER BERATLARI VERİLDİKDİKTEN SONRA DEFTER VE BERATLARINI 10 YIL SÜRE İLE HARİCİ TAŞINABİLİR HARD DİSKLERDE SSD DİSKLERDE YADA TAŞINABİLİR FLAŞ BELLEKLERDE AYNI ZAMANDA BİLGİSAYARLARINDA İSTENİLDİĞİNDE SUNMAK ÜZERE MUHAFAZA EDEBİLİRMİ ?
Cevap : E-DEFTER UYGULAMASINA DAHİL OLAN MÜKELLEFLERİN,
E-DEFTERLER İLE BUNLARA AİT BERAT DOSYALARINI, BİRBİRLERİYLE İLİŞKİLİ ŞEKİLDE ELEKTRONİK ORTAMDA, İSTENİLDİĞİNDE İBRAZ ETMEK ÜZERE MUHAFAZA ETMESİ/SAKLAMASI ZORUNLULUĞU BULUNUYOR. MÜKELLEFLERİN KENDİLERİNE AİT BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİNDE BU DOSYALARI SAKLAMASI GEREKİYOR. BUNUNLA BİRLİKTE, 19 EKİM 2019’DA YAYIMLANAN 3 SIRA NO.LU E-DEFTER GENEL TEBLİĞİ İLE SAKLAMA KONUSUNDA YENİ BİR ZORUNLULUK GETİRİLDİ. BUNA GÖRE E-DEFTER DOSYALARI İLE BUNLARA İLİŞKİN BERAT DOSYALARININ ÖZEL ENTEGRATÖRLERİN VEYA GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI’NIN (GİB) BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİNDE SAKLANMAK ZORUNDADIR.
|