21.01.2025 11:44 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar, Bordrolu çalışan personelimiz şahsi aracı ile işe gidip gelecektir. Personel araç için nakit ödeme almayacaktır. Aracın Yakıt, Sigorta, Bakım onarım, HGS vs. tüm giderleri şirkete fatura edilecek ve ödeme şirket tarafından karşılanacaktır. Yakıt için Taşıt tanıma takılacak fatura direk şirkete fatura edilecek. Bakım için servis firması şirkete direk fatura edecek, ödeme şirketçe servis firmasına yapılacaktır.
Bu durumda; personelin ve şirketin vergisel yükümlülükleri nelerdir. Nasıl bir yol izlemeliyiz.
iyi çalışmalar
Cevap : Şirketin aktifinde olmayan veya Kiralanmayan taşıt için yapılan harcamalar gider olarak kayıtlar alınamaz. Personelinizden Taşıt Kiralanması halinde Kira sözleşmesine göre yapılan harcamalar için % 30 % 70 kıyaslaması yapılarak gider kayıt edilir. Diğer taraftan Taşıt için ödenecek aylık kira tutarı 37.000 TL den fazla olması halinde 37.000 TL nin üstündeki tutar KKEG olacaktır .Personelden yapılan Taşıt kira bedelinden % 20 GV stopajı yapılır ayrıca 2 nolu KDV beyannamesi ile % 20 KDV hesaplanarak beyan edilir. Ödenen KDV 1 nolu KDV beyannamesinden indirilir.
Taşıtı kiraya verenin elde ettiği Brüt kira tutarı 2025 için 330.000 TL aşması halinde GMSİ beyanı verecektir.(GVK 86)
|