27.01.2025 09:04 |
(Üye)
|
Soru : 2024 yılında yeni kurulmuş bir ltd şirketin müdürler kurulu karar deffteri hiç kullanılmadı yinede kapanış tasdiki yapmaya gerek var mı
yada tasdik yapmadan mı saklayalım yoksa yapıp mı ?
genel kurul toplantı ve müzakere defterini kullanacağız kapanış tasdikine gerek olmadığı için
Cevap :
LİMİTED ŞİRKET MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ: (Bu defterin tutulması zorunlu değildir.)
Bu defteri tutmak İSTEMEYENLER; Limited şirkette aldıkları kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydetmek zorundadırlar. Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir.
Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları yaptırılır.
• Mevcut durumda kullanılmakta olan, pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla ve bu Tebliğde belirtilen bilgilerden eksik olanların yazılması suretiyle açılış onayı yapılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir. (Ticari defter tebliği Geçici Madde -3/1)
|