10.02.2025 14:34 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
Otobüs işletmeciliği yapan kurumlar ile faaliyet konumuzu oluşturan malzemelerin nakliyesi için çok fazla işlem yapmak zorunda kalıyoruz. Otobüs işletmeciliği yapan kurumların çalışanları, yaptığımız ödemeler karşılığında herhangi bir belge düzenlemek istemiyorlar. Ancak, şirket olarak bizimde faaliyet konumuz gereği katlandığımız bu giderleri kayıtlarımıza almak gibi bir niyetimiz var. Böylece şirket performansını daha doğru analiz edeceğiz.
Bu şartlar altında, yapılan ödemeleri 7-A grubunda ilgili hesapta gider olarak kayıtlarımıza alıp 950-951 hesapları kullanarak KKEG takibi yapmak suretiyle işleme almak İdare tarafından bize inceleme başlatılması ya da ceza düzenlenmesi sonucu doğurabilir mi? Şirketin süreci bu şekilde yönetmesi riskli olur mu?
Cevap : Bahsettiğiniz ödemeler için Belge olması gerekir. Belge olmadan 9 lu hesaplar kullanılmaz. Otobüs firması Fatura düzenlemesi gerekir Aksi durumda Sizin yaptığınız ödeme karşı taraf için Kayıt dışı kazanç olur.
|