26.02.2025 15:37 |
(Üye)
|
Soru : Sayın yetkili,
müşteri firmamda yıl başından bu yana faaliyete ara verildi.
Üretim yapılan şubede 5 kişi,merkezde de 2 kişi olmak üzere 7 çalışanı mevcut. Üretime ara verilmesi nedeniyle ücretler ödenmemiştir. Dolayısıyla sigortalıları ücretleri ödenene kadar sgk ya nasıl bir bildirge verilmelidir? Ödenmeyen ücretin primi olmaz diye düşünüyorum. Üretime ara verildiğine dair yönetim kurulu kararı yeterli olur mu? İşçilere tebligat yapılmalı mıdır? Verilecek bildirgede gün gösterilmediği taktirde eksik gün nedeni ne olarak gösterilmelidir? İyi çalışmalar.
Cevap : Çalışmaya ara verildi ise işçiler ile nasıl anlaşıldı.
Eksik gün nedeni için;
Yıllık ücretli izne mi çıktılar
ücretsiz izindeler mi
yoksa ekonomik sıkıntı dolayıyla bilanço hazırlanıp çalışmaya ara mı verildi
yarım çalışmaya mı karar verildi
tüm çözümlerin farklı sonuçları bulunmaktadır.
Çalışmaya ara verilmesine Yönetim Kurulu Karar verir ve işçilere duyurulur.
|