10.03.2025 11:18 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar. Bordroda gösterilen maaşı ile fiilen bankadan ödenen maaşı farklı olan bir çalışan için süresi içerisinde kurum tarafından tespit yapılmadan ek bildirgeler düzenleyip 7440 sayılı kanun kapsamında 26.06.2023 tarihinde ilgili müdürlüğe verildi. Müdürlük işlemi sigorta müfettişine sevk etti. Müfettişin incelemesi sonucu prim borcu ve İPCZ sonucu 18.02.2025 tarihinde sisteme düştü. SORU 1: Defter ve belgelerimizde sorun olmamasına rağmen bankadan yapılan ödemeyi esas alıp defter belge uyumsuzluğu olduğu sayılarak İPCZ LARI en üst kademeden kesildi bu husustaki görüşünüz nedir. SORU 2: ilk müracaatı 7440 sayılı kanun kapsamında süresinde yaptığımız halde memur ve müfettişin işlemi geç sonuçlandırmış olması af kapsamında yararlanmamıza engel teşkil eder mi? Teşekkür ederim.
Cevap : Denetim sonrası uygulanan cezalar ve sonradan yapılan düzenlemeler mutlaka defter ile belge arasında uyumsuzluk verecektir.
Müracaat zamanında yapılmış olması ile işin sonuçlandığı sürenin af başvuru süresini geçmesi denetim sorun olarak almayacaktır.
|