Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 07.04.2025 10:01 (Üye) Soru : merhaba iyi haftalar ; muhasebe bürosunda çalışan personelim ikametgahını değiştirdi, ofisime uzak bir yere taşındı. Ulaşım koşullarından dolayı ayrılmak istedi. Bende kendisinden memnun olduğum için uzaktan evden çalışama teklif ettim, kabul etti. Belirsiz süreli işçi sözleşmesi var olan bu personelimin, 1- hizmet akdi sözleşmesini uzaktan çalışma sözleşmesi şeklinde mi düzenlemem gerekiyor, yani yeni bir sözleşmemi yapacağız. 2- Yeni sözleşeme yapılacaksa, sgk'ya bu değişime dair bildirimin nasıl yapılması gerekmektedir ? (sistem üzerinden mi, doğrudan kurumdan mı ) 3- Tazminat hakkı kazanmış olur mu ? ödeyip yeniden mi giriş yapmalıyım ? Yoksa hakları aynı şekilde devam eder mi ? 4- Bunların dışında önem arz eden, dikkat etmem gereken sgk'nın yaptırımları ile uğraşmamam için önemli gördüğünüz hususları da belirtirseniz memnunluk duyarım. iyi çalışmalar, selamlarımla

Cevap : 1. işçinin çalışma koşullarının değişikliği ile talep ettiği yeni çalışma şekli için yeni iş sözleşmesi yapılmalıdır. 2. GK bildirimi uzakytan çalışmanın işaretlenmesi ile olacaktır. 3. Çalışmanın esaslı koşulları değişmiştir ama burada işyeri adresi değil işçinin adres değişikliği ile işten ayrılması sözkonusu olduğu için işçinin tazminat hakkı blunmamaktadır. İşçinin kıdeme ilişkin hakları aynen devam edecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.