Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 07.04.2025 15:44 (Üye) Soru : Ankara kurulu bir müşterimiz hakkında Başkent vergi dairesinden; 2023 yılında yaklaşık 60 milyon TL mal alımı yaptığı bir firmanın sahte belge düzenleyicisi olduğu ve alım faturalarını kayıtlarımızdan çıkarmamız gerektiğine dair yazı geldi. 2023 yılında bu alımların 12 milyon TL karşılığı havale yapılmış, 2 milyon TL müşteri çeki verilmiş, kalan 46 milyon TL için de 2024 yılında alınan malların satıldığı yerden alınan senetler ciro edilmiş. Ancak senetler ödenmeyince 2024 yılında kendi şirket çekimiz verilmiş fakat şirketimizde malların bedelini tahsil edemediği için dara düştüğünden çekleri ödeyemedi. Firmamız Toki'nin alt taşeronudur, alım yapılan aylarda 30-40 kişi çalışanı vadır, izleyen aylarda çalışan sayısı 110-120 kişiye kadar çıkmıştır. Bu firmanın böyle bir durumu çıkması bizim bilgimiz dışındadır, kesinlikle bu firmadan beklemediğimiz bir durumdur ve canımızı çok sıkmıştır. SORUMUZ ŞUDUR; Maliyenin meslek mensubu olarak yukarıdaki özet bilgi ışığında bize bir sorumluluk yükleme ihtimali var mıdır, sözleşmemizi iptal etmek istiyoruz, nasıl iptal edelim, vergi dairesine iptal ile ilgili bir bildirim yapalım mı, ayrıca şu haliyle bizim ihbar etmemiz gibi bir durum mümkün müdür, en azından diğer alımlarında böyle bir durum çıkma ihtimaline istinaden? Bilginizi rica ederiz.

Cevap : Vergi İncelemesi hakkında yorum yapamayız. İncelme elemanı neyi inceleyecek ? neden sorumlu tutacak bunu biz bilemeyiz. Mesleki sözleşmenizi tek taraflım olarak her zaman fesih edebilirsiniz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.