Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 09.05.2025 16:23 (Üye) Soru : Merhaba, Tek ortaklı limited şirket müşterim 20 aralık 2024 tarihinde ani bir şekilde hisse devri yaptı.Hisse devri yaptığı kişiyi sadece devir yaptığı gün gördüm sonrasında benimle bağlantı kurmadı ,bende kendisine ulaşamadım ve eski ortağa durumu anlatıp bu şekilde çalışamayacağımı ve yeni ortağa ulaşıp muhasebe sözleşmesini feshetmesini söyledim ve sözleşme mükellef tarafından 31/12/2024 tarihinde sonlandırıldı.Sözleşmenin 31/12/2024 tarihinde feshedilmesine istinaden 2025 Ocak ayı içerisinde KDV ve Muhtasar beyannamelerini verdim ancak şirketin 2024 yılı kurumlar vergisi beyannamesini hazırladım ve normal beyan dönemi içerisinde göndermek istediğimde yetkiniz yok hatası verdi ve beyannameyi gönderemedim. Aynı şekilde yetkim olmadığı için defter beratlarıda gönderemiyor mu yum , şirket mali mühürüde hisse devri yapıldıktan sonra bana getirilmedi. Bu durumda meslek mensubu olarak hem kurumlar vergisi beyannamesi hemde defter beratlar açısından herhangi yasal bir sorumluluğum var mı,varsa sorun yaşamamam için nasıl bir yol izlemem lazım, detaylı bilgilendirirseniz çok teşekkür ederim. Saygılar

Cevap : Yeni hisse sahibinin bilinen adresine burada yazdığınız konuları belirterek ihtar gönderiniz. Ayrıca bu konuyu şirketin bağlı olduğu VD ne bilgi veriniz
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.