Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 28.05.2025 13:47 (Üye) Soru : Soru: İstanbul Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası Danışma Birimi'ne, Meslek mensubu olarak hizmet sunduğumuz bir mükellef ile ilgili olarak karşı karşıya kaldığımız ciddi bir durumu, bilginize sunarak görüş ve rehberlik talep etmekteyiz. Çalışmakta olduğumuz şirketin 2023 yılı faaliyetleri kapsamında, kredi kartı tahsilatlarının eksik faturalandırıldığı tarafımızca tespit edilmiş, mükellefe fatura düzenlemesi gerektiği hususu yazılı olarak (e-posta yoluyla) bildirilmiştir. Ancak uyarılarımıza rağmen mükellef tarafından gerekli faturalar düzenlenmemiştir. Söz konusu eksiklik 2024 yılında vergi idaresi tarafından yapılan tespitlerle ortaya çıkmış ve vergi dairesinin talebi doğrultusunda düzeltme beyannameleri süresi içinde verilmiştir. Düzeltmeler neticesinde, vergi asılları ve vergi ziyaı cezaları tahakkuk ettirilmiştir. Buna rağmen, şirket yönetimi kredi kartı pos çekimlerinden kaynaklanan eksik faturalandırmadan doğan vergi borcu ve ceza tutarlarının tamamının tarafımızca ödenmesini talep etmekte, bu konuda açıkça baskı kurmakta ve tehditkâr ifadeler kullanmaktadır. Bu tutum, hem mesleki sorumluluğumuzu aşan bir taleptir hem de kişisel güvenliğimizi ve meslek onurumuzu tehdit eder niteliktedir. Söz konusu durumun mesleki ve hukuki çerçevede değerlendirilmesi, odamızın konuya dair görüşü ve gerekirse izlememiz gereken hukuki yollar hakkında tarafımıza bilgilendirme yapılmasını önemle arz ederiz. Saygılarımızla, Cevap:Sayın, Bahsettiğiniz durumları önceden müşterinize bildirdiğiniz halde müşteri gereğini yapmamış ise, Sizin için sorumluluk olmaz. Sizin sorumluluğunuz VUL nın Mük.227. maddedeki UYGUNLUK sorumluluğudur. Size ibraz edilen belgelere göre kayıt yapmanız ve bu kayıtlara göre beyanname vermeniz halinde sorumluluk olmaz. Sizi tehdit eden müşteri hakkında Savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz. Bu müşteriniz ile Sözleşmenizi tek taraflı fesih etmenizi öneririz. Bilgilerinize rica olunur. Danışma birimi Bu sorumuza istinaden cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ek olarak mükellef ile aramızda imzalanmış olan hizmet sözleşmesini tek taraflı olarak feshetme sürecini usulüne uygun bir şekilde gerçekleştirmek üzere aşağıdaki hususlarda görüş ve yönlendirmelerinize ihtiyaç duymaktayız: 1. Müşteri ile yapılan sözleşmenin noter kanalıyla feshedilmesinin usulü ve dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? 2. Sözleşmenin, TÜRMOB Sözleşme Bildirim Sistemi (SBS) üzerinden feshi nasıl gerçekleştirilmelidir? 3. Fesih işlemi sonrası vergi dairesine (GİB) yapılması gereken bildirim hakkında izlenmesi gereken prosedür nedir? 4. Söz konusu müşteriyle ilişiğimizin tamamen kesilmesi ve ileride doğabilecek hukuki ve mesleki sorumluluklardan korunmak adına ilave olarak dikkat etmemiz gereken hususlar nelerdir?

Cevap : 1-Özel bir durum yok. sözleşmenin sayı ve tarihi belirtilerek belirlenecek tarih itibari ile fesih yapılacağı ihtarnameye yazılır. 2-müşteriye tebligatın ulaştığı tarih de fesih işlemi yapılır. 3-Müşterinin bağlı olduğu VD ne sözleşmenin fesih edildiği bilgisi verilir. 4-Müşterinin sizde bulunan defter ve belgelerini düzenlenecek tutanak ile teslim edilir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.