Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 17.06.2025 12:06 (Üye) Soru : Merhabalar, 1. Yeni açılış yaptım kısa süreliğine home-ofis şeklinde. Kira ve faturaları gider olarak gösterebiliyor muyum? 2. Kiranın tamamı ve faturaların yarısı şeklinde biliyorum ama doğru mu? 3. Ayrıca faturalar benim üstümde değil, bu durumda da gider yazılır mı? 4. Ödemelerini benim yapmam yeterli olur mu gider yazmak için? 5. Başka hangi giderleri muhasebeleştirebilirim? Detaylı bilgi verebilir misiniz lütfen? Şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar dilerim.

Cevap : Çalışma usul ve esasları yönetmeliğine göre meslek mensupları "Büro edinmek" zorundadır. ikamet ettikleri yerde mesleki faaliyet de bulunamaz. SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK RESMİ GAZETE 03/01/1990 Sayı; 20391 Büro Edinme Zorunluluğu Madde 14 - Her meslek mensubu meslekî faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu oda bilgisinde iş yeri açmak zorundadır. Büro standartları ve buna ilişkin usul ve esaslar Birlik Genel Kurulu'nda belirlenir. Açılan işyerleri bağımsız büro şeklinde olup, başka bir serbest meslek faaliyeti veya ticarethane ile iç içe olamaz. MESLEKÎ FAALİYETLER AYNI ZAMANDA EV OLARAK KULLANILAN İKAMETGÂHLARDA YÜRÜTÜLEMEZ. Bir meslek mensubunun birden fazla bürosu olamaz. Birlikte çalışan meslek mensupları da ayrı büro edinemezler MESLEKİ GİDERLER GVK nun 68. Maddesinde sayılmıştır. Madde metindeki harcamaların belgeleri meslek mensubu adına olması gerekir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.