07.07.2025 11:22 |
(Üye)
|
Soru : merhabalar sayın üstatlar, şirketimizin deposunda yangın çıktı. çok miktarda mal zayi oldu malların 157 hesaba alınıp satışı imkansız. itfaiye raporu ve malların fotoğrafları çekildi. bazı sorularım var. öncelikle teşekkürler. 1- yangın ve telef olan mallarla ilgili vergi dairesine bir bildirim yapmamız zorunlu mu? 2- Telef olan malları giderleştirmek içim 689 (B) --- 391 (A) ve 153 (A) kaydı fatura alış bedelleri gözetilerek yapılacak doğru mudur? 3-Kasko poliçemiz var. KDV dahil ödeme yapılacak eksper raporu sonucunda. Bu durumda oradan gelecek parayı 102 (B) 679 (A) olarak kaydedeceğiz? 4-Bu işlemlerle ilgili herhangi bir fatura düzenlenmeyecek? Bu konuda somut cevaplarınız beni ziyadesiyle memnun edecektir. Tekrar teşekkür ediyor işlerinizde kolaylıklar temenni ediyorum.
Cevap : 1-VD ne bilgilendirme dilekçesi verilecek.
2-Yapılan Muhasebe kaydı doğrudur.
3-Yapılan Muhasebe kaydı doğrudur.
4-Fatura düzenlenmez. İtfaiyeden alınacak yangın raporu yeterlidir.
|