Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 11.07.2025 13:46 (Üye) Soru : Merhaba. Mükellefin defterleri teslim etme ile ilgili daha önce tarafınızdan aşağıdaki cevap gelmişti, defterleri mükellefin ilgili vergi dairesine teslim etmek için vergi dairesine götürdüm, ancak vergi dairesi müdürü bizim defteri alma mecburiyetimiz yok dedi ve defterleri almadılar, bende bunu resmi olarak mecburiyeti olmadığınızı belirten bir yazı veya vermiş olduğum dilekçeye not yazıp bana vermelerini rica ettim veremeyiz dediler, bu gibi durumda nasıl bir yol izlemeliyim. Cevap:Sayın, DEFTER VE BELGELRİN İADESİ SM, SMMM VE YMM ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK R. Gazete No. 20391 R.G Tarihi: 3.1.1990 Defter ve Belgelerin Saklanması ve İadesi Madde 27 - Meslek mensupları kendilerine tevdi edilen defter ve belgeleri işlerinin gerektirdiği süre içinde iyi niyetle muhafaza etmek ve işin bitiminde iade etmek zorundadırlar. Şu kadar ki, defter ve belgelerin geri alınması, sahibine yazı ile bildirilmiş olduğu hallerde saklama mükellefiyeti bildirme tarihinden itibaren bir ay içinde sona erer. İşin bitiminden itibaren bir ay içinde sahipleri tarafından alınmayan defter ve belgeler bir yazı ile ilgililerin bağlı olduğu vergi dairesine teslim edilir. Bilgilerinize rica olunur. Danışma birimi

Cevap : Kamu kurumları Kanun ,Tebliği ve Yönetmeliklere uymak zorundadır. Konuyu İstanbul Defterdarlığı yazı ile bildiriniz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.