02.09.2025 09:22 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar üstadlarım, Defter beyan işletme defteri/serbest meslek defteri ile ilgili bir sorum olacak.
Yıl içinde resmi kurumdan kiralanan işyeri kira bedelini kdv ve diğer harçlarla birlikte gider olarak yazıyoruz, fatura yok, resmi sözleşmede kdv bedeli görünüyor. Sözleşme yıllık yapılıyor, 3'er aylık dönemlerde ödemeler yapılıyor, kdv peşin ödeniyor. Giriş yaparken kdv'den dolayı toplam rakam olarak giriliyor. Gelecek yıl kiraları da girmiş oluyoruz. Gelecek yılda da ödemeler devam ediyor. Gelecek yıla sarkan kiralar için nasıl bir kayıt yapmamız uygun olur. Teşekkür ederim, iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla
Cevap : DBS de gelecek yılara ilişkin kayıt yapılmaz. Ödemenin yapıldığı tarih de gider yazılır. Ödenen KDV nin de tamamı indirilir.
|