24.09.2025 10:11 |
(Üye)
|
Soru : Sorum, Mevzuat kafaları karıştırılan Meslek mensupların Elektronik Defter karmaşası ile daha çok karıştırılmaktadır. Firmam E-Defter Mükellefi Envanter Defteri Kağıt ortamında yapılıyor. Son Değişiklikler ile bir değişiklik olmazsa envanter Defteri Sene Sonunda 2026 İçin Kağıt ortamındamı devam edilecektir.
Ltd.Şti Olduğumuzdan dolayı Ortaklar Kurulu Karar Defteri (Genel Kurul Karar Defteri) ve Pay Defterimiz var. Bu Defterlerin Akibeti Ne olacaktır.
Damga Vergisi Defterine Açılış Onayı Yaparak Tutmaktayım Sürekli Damga Mükellefiyeti Olduğundan Dolayı (Beyaname İşlem Olduğu dönemde verilmek kaydıyla) İlgili Defter Elektronik Oldumu,
Odamızın Kasım ve Aralık Ayında Meslektaşları Konu ile İlgili olarak Eğitim vererek Bilgilendirmesini rica ediyorum.
Cevap : Bir değişiklik olmazsa Envanter Defteri Sene Sonunda 2026 İçin Kağıt ortamında devam edilecektir.
Ticaret Bakanlığı ve Hazine-Maliye Bakanlığı, 20/09/205 Tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Tebliğ ile ile YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİNİ ETDS kapsamından çıkartıldı. .
Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca Pay defterleri ile Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlü olacaktır. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür.
20/09/2025 Tarihind en itibaren Yönetim kurul karar defterinin yeniden fiziki ortamda (Kağıt defter) tutulması imkanı getirilmiştir:
Değişiklik Tebliği ile eklenen geçici madde uyarınca 20 Eylül 2025 tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin yönetim kurulu karar defterlerini yeniden fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını
1 Ocak 2026 tarihine kadar Ticaret Bakanlığı’na sunmaları halinde elektronik defterlerinin kapatılarak fiziki defter açılışının Ticaret Bakanlığı tarafından verilecek belge üzerine noterler tarafından yapılması imkanı düzenlenmiştir.
01/01/2026 Tarihinden itibaren Kurulacak şirketlerde;
Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca Pay defterleri ile Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlü olacaktır. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür.
Mevcut şirketler; Pay defterini ve Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini Kağıt ortamda tutmaya devam edebilecektir.
Damga Vergisi Defteri Kağıt ortamda tutulmaya devam edilecektir.
|