Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 04.11.2025 10:34 (Üye) Soru : Merhaba firmaların genel kurul defteri, yönetim kurulu defteri gibi kağıt ortamında olan defterlerin elektronik ortama taşınmaları 01.01.2026 tarihi itibari ile zorunlu mudur? Zorunlu ise kağıt ortamındaki defterlerin kapanışları 2025 Aralık içinde mi yapılması gerekiyor? yoksa 2026 Ocak ayı içinde mi kapanışlarının yapılması gerekiyor.

Cevap : 01/01/2026 Tarihinden itibaren Kurulacak şirketlerde; Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca Pay defterleri ile Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlü olacaktır. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. Mevcut şirketler ve 2025 de kurulacak şirketler ,Pay defterini ve Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini Kağıt ortamda tutmaya devam edebilecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.