Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 04.11.2025 12:09 (Üye) Soru : Üstad merhaba; 14.02.2025 tarihli çıkan tebliğ uyarınca İşletmenin muhasebesiyle ilgisi olmayan ticari defterlerin Elektronik ortamda tutulmasıyla ilgili olarak Eylül ayındaki güncellemeden sonra son durum nedir? Bütün Limited Şirketler Ortaklar Pay Defteri ve Toplantı Müzakere defterlerini elektronik ortamda kuruluşu 2026 öncesi de olsa zorunlu mu kılındı

Cevap : 01/01/2026 Tarihinden itibaren Kurulacak şirketlerde; Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca Pay defterleri ile Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlü olacaktır. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. Mevcut şirketler ve 2025 de kurulacak şirketler ,Pay defterini ve Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini Kağıt ortamda tutmaya devam edebilecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.