Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 06.11.2025 15:26 (Üye) Soru : Merhaba, Fatura ve belgeler üzerinden muhasebe kaydımızı oluşturuyoruz. Eskiden süre gelen fatura ve belgeleri kaydettikten sonra kayda ilişkin mahsup fişinin çıktısını alıp ilgili faturayıda altına ekleyip mahsup fişi klasöründe saklıyorduk. Artık herşey elektronik ortamda bulunmaktadır. Bu uygulamanın yasal bir zorunluluğu varmıdır ? Yada ben elektronik ortamda topluca tüm fatura ve belgelerimi muhafaza edip istendiğinde ibraz edecek şekilde saklamam yeterli olurmu ? herhangi bir vergi usul ve muhasebe uygulama genel tebliğine aykırı bir durum oluşturur mu ? İyi Çalışmalar,

Cevap : Elektronik olarak düzenlenen faturaların çıktısı alınıp saklanması gerekmez. GİB sisteminde bu faturalar kayıtlı.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.