Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 18.11.2025 11:38 (Üye) Soru : Bilindiği üzere, 14 Şubat 2025 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Tebliğ ile belirli şirketler açısından; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zorunluluğu getirilmişti. 20.09.2025 tarihli Tebliğ ile Yönetim Kurulu Karar Defterinin elektronik ortamda tutulma zorunluluğu kaldırılmıştır.pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulmasının zorunlu olduğu belirtilmiştir. 01.01.2026 tarihi itibari ile bu 3 defteri elektronik ortamda tutmak zorundamıyız.

Cevap : 01/01/2026 dan itibaren KURULACAK yeni şirketler için Pay defteri ve Genel Kurul ve Toplantı müzakere defterleri için Elektronik defter zorunludur. A.Ş. Yönetim kurulu Karar defteri istenir ise elektronik defter olarak tutulacak. 01/01/2026 dan önce kurulmuş ve şuan faaliyette olan şirketler için zorunluluk yok.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.