| 18.11.2025 13:54 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
1-Pay defteri, genel kurul ve müzakere defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri, karar defteri; bu defterlerinin hangisinde elektronik ortamda tutulma zorunluluğu vardır ve nasıl bir işlem yapmam gerekiyor?
2- 2026 yılı yeni mali dönem Envanter defter tasdik işlemleri noterden mi tasdik edilecek yada e-defter mi olacak bilgilerinizi rica ederim.
Cevap : 1-01/01/2026 dan itibaren KURULACAK yeni şirketler için Pay defteri ve Genel Kurul ve Toplantı müzakere defterleri için Elektronik defter zorunludur. A.Ş. Yönetim kurulu Karar defteri istenir ise elektronik defter olarak tutulacak. 01/01/2026 dan önce kurulmuş ve şuan faaliyette olan şirketler için zorunluluk yok.
2-2026 için Envanter defteri Noterden onaylatılarak tutulabilir. İsteyen mükellefler e-defter şeklinde de tutabilir.
|