Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 04.12.2025 11:58 (Üye) Soru : merhaba , yurt içinden ticari mal alım - satımı (bilgisayar ve malzemeleri) yapan , E-Deftere tabi LTD.ŞTİ yiz. yaklaşık 26 yıllık firmayız. bizim noterden onaylatılmış , eskiden kalma, halen boş sayfaları olan , 1- yönetim kurulu karar defteri 2 - müdürler kurulu karar defteri 3 - genel kurul toplantı ve müzakere defterlerimiz var. 1 - bizim bu defterlerin elektronik ortamda tutulması ile ilgili ZORUNLU OLARAK yapmamız gereken bir işlem var mıdır ? 2 - yoksa eski kuruluşlu LTD ŞTİ lerin bu defterleri Elektronik ortamda tutmaları istege baglı mıdır ? 3 – aralık ayına yetiştiremedik ama yani yılda muhtemelen OCAK / 2026 içerisinde, sermaye artırımı yapmak istiyoruz. Biz bu işlem için , karar defterimize manuel - eski usulde karar alıp , noterde onaylatıp , sonra ticaret odasına tescil ve ilan işlemlerimizi yapabiliyormuyuz? teşekkürler

Cevap : PAY DEFTERİ, GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU , ENVANTER DEFTERİ HAKKINDA ÖZET BİLGİ : Ticaret Bakanlığı ve Hazine-Maliye Bakanlığı, 20/09/2025 Tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Tebliğ ile ile YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİNİ ELEKTRONİK DEFTER kapsamından çıkartıldı. Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca PAY DEFTERLERİ İLE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. 20/09/2025 Tarihinden itibaren Yönetim kurul karar defterinin yeniden fiziki ortamda (Kağıt defter) tutulması imkanı getirilmiştir: Değişiklik Tebliği ile eklenen geçici madde uyarınca 20 Eylül 2025 tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin yönetim kurulu karar defterlerini yeniden fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını 1 Ocak 2026 tarihine kadar Ticaret Bakanlığı’na sunmaları halinde elektronik defterlerinin kapatılarak fiziki defter açılışının Ticaret Bakanlığı tarafından verilecek belge üzerine noterler tarafından yapılması imkanı düzenlenmiştir. 01/01/2026 TARİHİNDEN İTİBAREN KURULACAK ŞİRKETLERDE; ELEKTRONİK DEFTER SİSTEMİNE GEÇMEKLE YÜKÜMLÜ ŞİRKETLER YALNIZCA PAY DEFTERLERİ İLE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. Mevcut şirketler ve 2025 de kurulacak şirketler ,Pay defterini ve Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini Kağıt ortamda tutmaya devam edebilecektir. ENVANTER DEFTERİ : 2026 Yılı için Kağıt ortamda Noterden onaylatılarak Tutulabilir. İsteğe bağlı olarak e-defter şeklin de tutulabilir.(Zorunluluk yok)
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.