| 24.06.2026 13:14 |
(Üye)
|
Soru : Sayın ilgili, firmamızda personelimize iş sağlığı ve güvenliği için ilk yardım eğitimi aldırdık. Faturamız şirket adına kesildi ve ödendi. Personelden bu konuda bir şey tahsil edilmeyecektir. Bu durumda kişinin menfaatine bir eğitim alındığı için bu tutarı bordroya yansıtıp vergilendirmek istiyoruz. Kdv dahil tüm rakamı mı bordroya yansıtmalı mıyız yoksa kdv hariç rakamı yansıtıp kdv indirim konusu yapabilir miyiz. Bu durum ücret olarak mı değerlendirilmelidir. Teşekkürler
Cevap : Firmanın zorunlu ihtiyaçları arasında bulunan İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) gibi kanunen işverenin alması zorunlu olan eğitimlerin ücretleri işçiden talep edilemeyeceği gibi bordroda yansıtılamamaktadır.
|