| 24.06.2026 18:00 |
(Üye)
|
Soru : Kıymetli Üstadım.
Mükelleflerimiz bizlere şirket aktifinde yer alan araçların AKARYAKIT GİDER FİŞLERİNİ GÖNDERMEKTEDİR. Bu gider fişleri AKARYAKIT FİYATLARININ da yüksek olması hasebiyle bir depo 3000 TL ve üzerini aşmaktadır. Yani öyle gider fişleri oluyor ki - Temizlik vs Akaryakıt Gideri bunlar 4000 - 5000 TL GİBİ RAKAMLAR. Bu gider fişleri için Fatura istediğimizde ( özellikle akaryakıt firmaları bizlere fatura vermiyor) sorun oluyor - ben 12000 tl altında fiş keserim diyor fatura kesmem diyorlar. Sorum şu;
3000 TL ve üzeri gider ve masraf fişleri defter kayıtlarına alınabilir mi ? Yasal Sınır nedir ? Teşekkürler
Cevap : Akaryakıf istasyonlarında düzenlenen pompa fişlerinde limit yoktur kayıtlara alınır. Akaryakıt dışındaki giderler için Düzenlenen ÖKC fiş leri Gider yazılmaz.İstenmesi halinde satıcı fatura vercek Fatura vermeyen kişileri Maliyeye bildirin. İstenmesi halinde 1 TL de olsa satıcı e-arşiv fatura düzenlmek zorundadır.
Yasal sınır diye bir sınır olmaz.
3.000 TL diye bir limit yok . 3.000 TL nedir?
|