Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 26.06.2026 17:34 (Üye) Soru : Merhaba Üstadım.... işçi kıdem süresi 1 yıl olmadan işten askerlik sebebi ile ayrılıyor... (Kıdem tazminatı ödenmedeni)...... Askerliği yaptıktan sonra tekrar işe başlıyor.. Şimdi işten çıkarmak istediğimizde kıdem süresi başlangıcı ilk işe girdiği tarihmidir... Askerden gelip işe başladığı tarihmidir.. Teşekkür ederiz.

Cevap : İşçi önceki çalışması sırasında kıdem tazminatı almayı hak etmeyecek şekilde işten ayrılmışsa, bu durumda da yine ikinci maddede olduğu gibi kıdem tazminatı yönüyle kıdemi yani çalışma süresi sıfırdan başlatılır, önceki çalışma süreleri dikkate alınmaz. Ancak, işçi normalde işyerinden kıdem tazminatı almayı hakkedecek şekilde ayrılmış ancak bir yıllık çalışma süresini doldurmadığı için kıdem tazminatı alamamışsa, bu durumda işçi o işyerinde tekrar işe başladığında önceki çalışmasına ait süre kıdem tazminatı açısından sonraki çalışma süresine eklenmektedir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.