| 06.10.2026 09:26 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
Mükellefimiz şahıs işletmesi olarak faaliyet göstermekte olup, aynı zamanda Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 20/B maddesi kapsamında sosyal içerik üreticiliği faaliyeti yürütmektedir. Mükellefin bu faaliyet kapsamında düzenlenmiş istisna belgesi bulunmaktadır.
Sosyal içerik üreticiliği faaliyeti kapsamında elde edilen ve 20/B kapsamında değerlendirilen gelirler için Türkiye’de bulunan bir bankada özel hesap açılmış olup, bu kapsamda elde edilen gelirler söz konusu özel hesap üzerinden tahsil edilmekte ve banka tarafından %15 oranında gelir vergisi tevkifatı yapılmaktadır.
Bununla birlikte mükellef, yurtiçinde bulunan firmalara doğrudan reklam ve tanıtım hizmeti de vermektedir. Bu hizmetler karşılığında ilgili firmalara “Reklam ve Tanıtım Hizmeti” açıklamasıyla belge düzenlenmektedir. Söz konusu reklam ve tanıtım hizmetlerine ilişkin bedeller ise 20/B kapsamında açılmış özel banka hesabına değil, mükellefin normal ticari faaliyetleri kapsamında kullandığı banka hesabına tahsil edilmektedir.
Bu durumda, söz konusu reklam ve tanıtım hizmetlerinin 20/B kapsamında sosyal içerik üreticiliği faaliyeti kapsamında değerlendirilmesi halinde;
Hizmet bedelini ödeyen yurtiçi firma tarafından ayrıca %15 oranında gelir vergisi stopajı yapılması gerekir mi?
Diğer bir ifadeyle, mükellefin 20/B kapsamında istisna belgesinin bulunması ve verilen reklam/tanıtım hizmetinin 20/B kapsamındaki faaliyetle ilgili olması, ancak hizmet bedelinin 20/B özel hesabına değil normal banka hesabına tahsil edilmesi durumunda, ödemeyi yapan firma açısından gelir vergisi stopajı yönünden herhangi bir yükümlülük doğmakta mıdır?
Özellikle, ödemenin 20/B kapsamında açılmış özel hesaba yapılmıyor olması nedeniyle, hizmet alan firma tarafından %15 oranında gelir vergisi stopajı yapılıp yapılmayacağı hususunda açık görüşünüzü rica ederiz.
Cevap : Mük.20/B kapsamında OLMAYAN Hizmet sunulması halinde elde edilen gelir için Fatura düzenlenir. % 20 KDV hesaplanır. GV stopajı hesaplanmaz.
Bu hizmet İNTERNET ORTAMINDA verilmesi halinde % 15 GV stopajı yapılır.
|