Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 29.09.2009 12:14 (Üye) Soru : merhabalar.işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefim ana faaliyetinden farklı olarak farklı bir adreste farklı bir konuda iş yapmak istiyor.vergi dairesine bildirimini nasıl yapmalıyız.iki işyeri için ayrı defterlermi tasdik ettirmeliyiz.iki işide yazar kasa kullanımını gerektiriyor.cevap için şimdiden teşekkürler.

Cevap : Sayın Gürel, İşletme esasına göre defter tutan gelir vergisi mükelleflerinin ikinci bir işyeri açmaları halinde durumu vergi dairesine bildirmek zorundalar. İkinci işyeri şube olarak açılmış ise ayrı bir defter tasdikine gerek yoktur. Aksi takdirde işletme defteri tasdik ettirilir. 3100 sayılı ödeme kaydedici cihaz kanununa göre merkez, şube, satış reyonu gibi her yerde ayrı ayrı yazar kasa kullanmak zorunludur. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.