Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 27.10.2009 15:43 (Üye) Soru : İlginiz için şimdiden teşekkür ederim. Sosyal güvenlik mevzuatına göre işçi çalıştırmayı durduğumuzda, bağlı bulunulan SGK ya bu durumu bir yazı ile 15 gün içerisinde bildirmek durumundayız. Tekrar işçi çalıştırmaya başladığımız takdirde, İşyeri dosyası işlemden kaldırılmışsa (2 yıl geçmişse- Sosyal sigorta işlem yönetmeliği madde 36) tekrar işyeri bildirgesi vermek zorundamıyız. ? Veya dosya işlemden kaldırılmamışsa (2 yıl geçmemişse) işçi çalıştırmaya tekrar başladığımızda bir yazı ile kuruma bilgi vermek zorunlumudur ? Sadece işe giriş bildirgesi yeterlimidir ? Saygılarımla. Tolga Karakoca

Cevap : Değerli Meslek Mensubu İşyerinde işçi çalışmasının durdurulması ya da işçilerin zamanında çıkışlarının yapılması ve çıkış bildigelerinin verilmesi halinde işyeri dosyası verilen dilekçe ile kaldırılır. Verilen dilekçede şu tarihe kadar diye bir ifade bulunmuyorsa ve tekrar çalışmaya iki yıl içinde başlanılması halinde işe başlama dilekçesi verilerek işlem yapılabilir. SSİY. Md 36 ...... işyerinde en az iki yıllık bir süreden beri sigortalı çalıştırılmadığı, işverenler tarafından bildirilen veya Kurumca tespit edilen işyeri dosyaları, sigortalı çalıştırılmaya son verilen tarih itibarıyla ünitece Kanun kapsamından çıkarılır ve taahhütlü bir yazıyla işverene bildirilir. ....... Ara verilen süre iki yıldan fazla ise yeniden tüm işlemler yapılacaktır. İki yıldan az ise tekrar işe başlanılacağı hakkında dilekçe ve işe girişler verilmelidir. İyi çalışmalar
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.