Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 06.08.2008 13:52 () Soru : İyi günler, benim sorum BA Bs formlarıyla ilgili. 2008 de aylık olarak düzenlenecek olan bu formlarde ben yaptığım aylarda diğer mal ve hizmet bedeli toplamı alanını hazırlarken hep kira giderleri ve sigorta poliçelerimize ait giderleri dikkate almadan hazırlamıştım falkat sitenizde yeni yayınlanmaya başlayan BA BS formlarına ilişkin verilme süreleri duyurunuzu incelerken (sy.2'de) Bildirimlere ilişkin hadler başlığı altında özellikle son paragrafında Tüm mal ve hizmet alış ve satışları dahil edilecektir (genel giderler ve kira giderleri) şeklinde bi cümle kafamı karıştırdı. ben hesaplamalarımıyaparken hep fatura bazında düşünmüştüm yani kira makbuzlarımız fatura olmadığı ve kdvsi olmadığı için dikkate almamıştım. Hesaplamamızı yaparken fatura ayrımına dikkat etmemiz gerekiyor mu? ayrıca bu alanın doldurulmasında her hangi bir oto kontrol var mı? çünkü doldurmamda her hangi bir bilg. programım yok. Tüm genel giderler denmesi poliçelerimizi de beyannameye ekleyeceğimizi mi gösteriyor?

Cevap : Sayın Aksu, Web sayfamızda ki yazamızdada okuduğunuz gibi Ba bildirimlerinde Fatura koşulunun ve KDV koşulunun olmadığını göreceksiniz.Konu ile ilgili yayımlanan Genel tebliğlerde Belge ayrımı yapmaksızın Tüm alım ve satımlar Ba ve Bs formlarına Limit üstü için detaylı diğerleri içim kümüle bilgilerin yazılması gerekmektedir. Bilgilerinize rica olunur. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.