Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.06.2010 16:57 (Üye) Soru : Sayın danışma birimi yetkilileri; 2009 yılında fuar hizmeti almış oldugumuz bir firmanın ekim ayında bize kesmiş oldugu fatura elimize geç ulaştığından biz de Kasım ayında kayıtlarımıza alıp kdv sini bu dönemde indirim konusu yaptık ve kasım ayına ilişkin BA Formunda beyan ettik. Müşteri firmamızın vergi dairesine verdigi indirim listesi ile ilgili kendilerine verilen vergi dairesi raporunda bizim firmamızın bu dönemle ilgili uygunsuzluk bulundugu ve düzeltme verilmesi gerektiği söylenmektedir.(Kendi vergi dairemizden bu konuda herhangi bir tebligat bildirim vs.yok) Bu durumda 1-) Bizim hem ekim hem kasım BA formuna düzeltmemi vermemiz gerekecek. 2-) İlgili dönemler KDV beyanlarının da düzeltilmesimi gerekecek 3-) öyleyse KDV 29/3 ün bir hükmü kalmamışmı oluyor 4-)Geç gelen evrakın BA BS de nasıl dikkate alınacagı konusunda daha önceki tebliğlerde herhangi bir açıklama bulunmamakla birlikte son 396 tebliğde "Mal/hizmet alış/satışlarının bildirilecekleri aylık dönemler, bunlara ilişkin belgelerin düzenlenme tarihi dikkate alınarak belirlenir" şeklinde bir açıklık getirilmiştir. Bizim durumumuz 2009 yılına ilişkin olduguna göre nasıl hareket etmemiz gerektiği konusunda bizleri aydınlatırsanız seviniriz. Saygılarımızla,

Cevap : Sayın Göncü, KDV Beyanlarını düzeltmeniz gerekmez. Ancak Ba formlarını düzeltiniz. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.