Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 07.10.2008 15:39 (Üye) Soru : Merhabalar, öncelikle, hazırlamış olduğunuz bu bölümün tarafımıza sağladığı faydalardan ötürü çok teşekkür ediyorum. Sorum şudur; 2008 yılına ait Ba Bs formlarının hazırlanmasında bazı çelişkilerimiz oluştu. Örneğin; işletmelere geç gelen faturaların ba bs formları hazırlanırken fatura tarihi itibari ile mi bildirimi yapılması doğru olacak yada kayıtlara alındığı dönem itibari ile mi bildiriminin yapılması doğru olacaktır. Eğer fatura tarihi ile beyanda bulunulması durumunda KDV balansında sapmalar oluşacaktır.Böyle bir durum karşısında Vergi Dairesinde açıklama istenebilir. Açıklamaya istinaden vergi dairesi bizden herhangi bir düzeltme yapmamızı isteyebilir mi?(Kdv yada Ba Bs formları açısında). İkinci olarak faturaları kayıtlara aldığımız tarih itibari ile ba bs formlarında beyan edersek karşı firma ile dönem farklılığı oluşacağından dolayı Vergi Dairesi açıklama isteyebilir. Böyle bir durum karşısında Vergi Dairesi tarafımızdan düzeltme isteyebilir mi? (Kdv yada Ba Bs formları açısından). Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılarımla, Tunay DURMAZ

Cevap : Sayın Durmaz, VUK 381 Nolu Genel Tebliğe göre Ba ve Bs formların düzenlenmesinde fatura ve benzeri vesikaların süresi içinde kayıtlara alınacağı esası benimsenmiştir.Geç gelen faturalar ile ilgili özel bir düzenleme söz konusu olmayıp,ilgili tebliğin aşağıda belirttiğimiz kısmında düzeltme işlemlerine ilişkin açıklama yapılmıştır.".....Düzeltme İşlemleri Mükellefler, elektronik ortamda verdikleri bildirim formlarını onayladıktan veya kağıt ortamında bildirimde bulunduktan sonra, verdikleri bildirim formunda hata yaptıklarını belirlemeleri halinde düzeltme yapabilirler. Ancak, düzeltme bildirimi süresinden sonra verilmiş ise, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 355 inci maddesi hükmü uyarınca özel usulsüzlük cezası kesilecektir. Düzeltme işleminde ilk bildirim formu tamamen iptal edilmekte ve ikinci defa verilen bildirim formu geçerli kabul edilmektedir. Bu sebeple, düzeltme yapması gereken mükelleflerin, yeni bildirim formunu, daha önce bildirimde bulunulmamış gibi tüm alım-satım bilgilerini içerecek şekilde doldurmaları gerekmektedir. Bildirimlerin sadece bir tanesinde hata yapıldığının belirtilmesi halinde, sadece hata yapılan bildirim formunun (Form Ba veya Form Bs) düzeltilmiş haliyle bildirilmesi yeterlidir. Kağıt ortamında düzeltme amacıyla verilecek bildirim formları, otomasyona geçmemiş mal müdürlüklerine bir dilekçe ekinde verilecektir. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.