08.10.2008 15:41 |
(Üye)
|
Soru : İyi çalışmalar üstadım kolay gelsin. 01/10/2008 tarihinde yürürlüğe giren yeni yasa ile birlikte işten ayrılan personelin 10 gün içerisinde kuruma bildirilmesi yükümlülüğü getirilmiştir. 21/09/2008 - 30/09/2008 tarihileri arasında işten ayrılan sigortalılar için bu bildirimin yapılması gerekmekte midir yoksa bu bildirim 01/10/2008 tarihinden sonra işten ayrılanları mı kapsamaktadır.ikinci sorum yönetmeliğin 11. maddesinde de sigortalıların bildiriminden bahsederken e-sigorta ile bildirilmesinden bahsedilmekte posta ile yada elden bildirim lafzı geçmemektedir. 01/10/2008 tarihinden itibaren artık posta yada elden sigortalı işe giriş bildirgesi verilmesi halinde usulsüzlük cezası uygulanacak mıdır?
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
yasanın yürürlük tarihi olan 01,10,2008 den sonraki çıkışlar dikkate alınacaktır.
İyi çalışmalar
|