13.10.2008 12:21 |
(Üye)
|
Soru : Sn.Hocam,
Temmuz 2008 ayına ait EK-8 formunu eki ile beraber süresinden sonra vermiş bulunmaktayız.Sosyal Güvenlik ... Merkezinden gelen yazıda ,eksik bildirilen gün sayısı kadar ek mahiyetinde aylık prim ve hizmet belgesi hazırlayıp,Prim Tahakkuk Hizmet Servisine intikal ettirmemiz isteniyor.Sorum;
1-Bu istenen ek belgeler kağıt ortamında mı hazırlanıyor.Bunun evrakına nereden ulaşırım.
2-Bu belgeye istinaden maaş bordrosu düzenlenmeyeceğini düşünüyorum.Doğru mudur?
3-Fark Tahakkuku nedeniyle ödeme yaparken gecikme cezası tahakkuk eder mi?
Teşekkür ederim.
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
1.
SOSYAL SİGORTALAR KURUMU
SİGORTALILARIN EKSİK GÜN BİLDİRİM FORMU EK:8
BELGENİN
Ait Olduğu Yıl
Ay
Sayfa No 0 0 0
-
-
İşverenin, Aracının veya Sigortalıyı Sevir Alanın Adı Soyadı / Ünvanı
İŞYERİ SİCİL NO
M İŞ KOLU KODU ÜNİTE KODU İŞYERİ SIRA NUMARASI İL KODU İLÇE KODU KONTROL NUMARASI ARACI KODU
YENİ ESKİ
-
İşyerinin Adresi ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………. Semt : ………………… İlçe: …….………..… Şehir : …………………..… Posta Kodu : …………….
-
Sıra No SİGORTALININ Değerlendirme Sonucu
Sigorta Sicil No Adı-Soyadı Prime Esas
Günlük Kazancı Eksik Bildirilen
Gün Sayısı Eksik
Bildirilme
Nedeni
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
SAYFA TOPLAMI
-
BEYAN VE TAAHHÜTLER
……… sayfadan ibaret bu belgede yazılı bilgilerin işyeri defter ve kayıtlarına uygun olduğunu beyan ve kabul ederiz. …… / …… / ……….
İŞVERENİN-ARACININ
SİGORTALIYI DEVİR ALANIN
ADI-SOYADI
MÜHÜR veya KAŞESİ SERBEST MUHASEBECİ
MALİ MÜŞAVİR
ADI-SOYADI
MÜHÜR veya KAŞESİ
-
BELGENİN ÜNİTE KAYIT İŞLEMLERİ
..….. sayfadan ibaret, iki nüsha düzenlenmiş olan bu formun birinci nüshası, …………..……………….…………. Sigorta İl / Sigorta Müdürlüğünce …… adet eki ile …….. / …... / ……… tarihinde elden teslim alınmıştır / posta ile gönderilmiştir. İkinci nüshası, Ünitece, giriş tarih ve sayısı verildikten sonra, alındı belgesi yerine geçmek üzere işverene / aracıya iade edilmiştir.
Belgenin
Alındığı Tarih : …….. / …….. /…………
Sayı :
Teslim Alanın Adı ve Soyadı : ……………………………………..
Görevi : ……………………………………..
İmzası :
NOT : Bu Forma; İlişkin olduğu ay içinde (30) günden az çalışan süreleri kanıtlayan belgelerin aslı veya tasdikli fotokopileri eklenecektir.
2. Maş bordrosunda eksik gün sayısı belirtilecek buna göre ücret hesabı yapılacaktır.
3.Eğer kuruma mesnetsiz eksik gün bildirmiş iseniz fark tahakkuk eder ve gecikme cezası uygulanır.
İyi çalışmalar.
|