31.10.2008 17:23 |
(Üye)
|
Soru : iyi günler;
sigorta aracılık hizmetleri veren bir acenta ltd şirketi
1-form ba ve bs formunu düzenlerken ana şirket tarafından kesilen komisyon gider belgelerini form bs ile bildirecekmi?
2- tali acentalara düzenlemiş bulunduğu komisyon gider belgelerini de form ba ekleyecek mi
Cevap : Sayın Uygun,
VUK 381 sıra no.lu Genel Tebliğinde; "....Bankalar, Katılım Bankaları, Portföy Yönetim Şirketleri; Menkul Kıymet Yatırım Fon ve Ortaklıkları ile Sigorta Şirketleri yapmış oldukları işlemleri belirli periyotlarla Bakanlığımıza bildirdiklerinden hizmet ve satış işlemlerinde düzenledikleri dekont bilgilerini form Bs ile bildirmelrine gerek bulunmamaktadır. Aynı şekilde kurumların kendi aralarındaki işlemler sebebiyle düzenledikleri dekontların karşı tarafça form Ba şle bildirilmesine gerek bulunmamaktadır. Ancak bu kurumlar faturalı olarak mal ve hizmet alımlarını genel esaslar çerçevesinde form Ba ile bildirmek zorundadırlar." der. Sigorta şirketleri tarafından tapılan tazminat ödemeleri fatura ile belgelendirilen bir mal veya hizmet alımına dayanıyor ise, bu alımların genel esaslar çerçevesinde katma değer vergisi hariç tutarlarıyla Ba bildirim formuna dahil edilmesi gerekmektedir.
Danışma Birimi
|