24.11.2008 11:59 |
(Üye)
|
Soru : Sayın Meslektaşım, İş Kur'un internet sitesinden aylık bildirge verirken işten ayrılanlar için de işten ayrılma bildirgesi verilmesi gerektiği belirtiliyor. İşsizlik sigortası kanununa göre İAB işsizlik sigortası kanununda belirtilen nedenlerle işten ayrılanlara veriliyordu. İşten ayrılan herkes için İş Kurumu'na İşten ayrılma bildirgesi verilmesi gerektiği şeklinde bir değişiklikmi yapıldı? Herhangi bir sebeple işten ayrılan her personel için bildirgemi vereceğiz?
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
Çalışanlarınızın işten ayrılmalarında; İşverenler İşsizlik Sigortası Kanununda belirtilen hallerden birisine dayalı olarak hizmet akitleri sona ermiş olan sigortalılar hakkında “işten ayrılma bildirgesi”ni 15 günlük süre içinde Kuruma göndermek zorundadır. Bu belgeyi göndermeyen işverenlere her bir fiil için ayrı olmak üzere idari para cezaları uygulanır.
4904 sayılı kanununda belirtilen bildirim yükümlülüğüne aykırı hareket eden özel kesim işyerlerine iki bin Türk Lirası idari para cezası uygulanır.
İyi çalışmalar
|