Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 20.11.2008 15:10 (Üye) Soru : değerli üstadım ; g.v.mükellefi olan,kendisine ait olan işyerinde lokantacılık faaliyetinde bulunan ve işletme defteri tutan mükellef yanına bir ortak alarak faaliyetine adi ortaklık şeklinde devam etmek istemektedir.Defter tutma,Vergi ve kdv-muhtasar gibi bayanname verme durumu ne şekilde olacaktır.Adi ortaklık vergi dairesine hangi aşamalar gerçekleştirilerek tescil ettirilecektir. Ayrıca yeni alınan ortak için kira stopajı sözkonusu olacak mıdır.Saygılarımla.

Cevap : Sayın Erelmas, İşletme hesabı esasına göre cirolar kanundaki hadler içinde kalıyorsa, işletme hesabı esasına göre defter tutma devam edecek. Ortaklığın oluştuğu tarihten itibaren Muhtasar ve KDV Beyannameleri ortaklık numarasından verilecektir. Geçici ve Yıllık Beyannameler de ortakların hissesi nispetinde ayrı ayrı beyan edilecektir. Yeni alınan ortak için kira stopajı (en az emsal bedel kadar) ortağın hissesi oranınca yapılacaktır. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.