30.12.2008 15:05 |
(Üye)
|
Soru : İyi Günler, Bir işyerindeki 29/03/2007 tarihinden beri çalışan personel 17/11/2008 tarihinden beri raporlu olup, işyerine gelmemmektedir ve rapor bitim tarihlerinde sürekli raporu uzatılmaktadır. İşveren bir personel eksik olarak çalıştığınıdan işleri aksamakta, bu nedenle ilgili personelin çıkışını yaparak yerine bir başka personel almayı istemektedir. Burada işverenin kıdem ve ihbar tazminat yükümlülüğü nedir? Personel raporlu olduğu süre içinde çıkış yapılırsa problem olurmu? Teşekkürler
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
MADDE 25. - Süresi belirli olsun veya olmasın işveren, aşağıda yazılı hallerde iş sözleşmesini sürenin bitiminden önce veya bildirim süresini beklemeksizin feshedebilir:
I- Sağlık sebepleri:
a) İşçinin kendi kastından veya derli toplu olmayan yaşayışından yahut içkiye düşkünlüğünden doğacak bir hastalığa veya sakatlığa uğraması halinde, bu sebeple doğacak devamsızlığın ardı ardına üç iş günü veya bir ayda beş iş gününden fazla sürmesi.
b) İşçinin tutulduğu hastalığın tedavi edilemeyecek nitelikte olduğu ve işyerinde çalışmasında sakınca bulunduğunun Sağlık Kurulunca saptanması durumunda.
(a) alt bendinde sayılan sebepler dışında işçinin hastalık, kaza, doğum ve gebelik gibi hallerde işveren için iş sözleşmesini bildirimsiz fesih hakkı; belirtilen hallerin işçinin işyerindeki çalışma süresine göre 17 nci maddedeki bildirim sürelerini altı hafta aşmasından sonra doğar. Doğum ve gebelik hallerinde bu süre 74 üncü maddedeki sürenin bitiminde başlar. Ancak işçinin iş sözleşmesinin askıda kalması nedeniyle işine gidemediği süreler için ücret işlemez.
(Sağlık durumuna göre Rapor süreleri 6 ayı geçmeyecektir.)
İyi çalışmalar
|