22.12.2010 13:39 |
(Üye)
|
Soru : 2009 ağustos ayında şirkette sigortalı çalışan personel 6 ay süreyle ücretsiz izine çıkmak için yazı veriyor.muhasebe ücretsiz izine çıkartıyor,aylık bildirgede de gösteriyor.Ancak "Eksik Gün Bildirimi-EK.10" verilmesi unutuluyor.şimdi sgk ise eksik gün bildirimini kabul etmiyor ve ücretsiz izine çıkmış ve çalışmamış personel için o aylarda çalışmış gibi 6 aylık bildirge verilmesini ve sigorta primlerinin de tam ödenmesini istiyor. ancak çalışmayan personel için prim ödenmesi doğru da değil.Bu durumu nasıl çözebiliriz.(30 günlük süre de dolmakta)
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
Ek 10 yani eksik gün bildirimlerinin mesnedini teşkil eden evrakın sonradan düzenlenebilir nitelikte bir evrak olmaması gerekmektedir. Eğer işçi ile ücretsiz izin belgesi imzalanmış ise yasal süresi olan ayın 23 üne kadar yasal süresi dışında ise bu belgenin noter tasdikli suretinin ek 10 la birlikte verilmesi gerekmektedir.
İyi çalışmalar
|