16.03.2010 10:52 |
(Üye)
|
Soru : Sayın ilgili, 30,11,2009 tarihinde şirketimin merkez işyerinden 7 işçimizin çıkışını yapıp 01,12,2009 tarihine şube işyerimize giriş yaptık. Merkez işyerimize ait 11.ay Aylık Prim Hizmet Belgesini (10 gün içinde) 05,12,2009 da Tahakkuk ettirdik ve buna istinaden Ek 5 İşten Ayrılış Bildirgesi düzenlemedik. Aynı şirket bünyesinde olması hasebiyle her türlü ek5-işten ayrılış bildirgesi düzenlemek gereklimiydi?
SGK yetkilileri henüz Ek5-İsten Ayrılış bildirgesi için henüz ipc. Kesemediklerini ifade ettiler. Bu durumun akıbeti ne olur? Meslek mensupları olarak Ek5 i bilerek veya bilmeyerek düzenlemiyoruz, işçi sayısı çok olunca mağduriyet bir hayli fazla olacaktır. Teşekkürler.
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
İş sözleşmesine istinaden çalışanlardan sigortalılığı sona erenlere ilişkin işten ayrılış bildirgesini Sosyal Güvenlik Kurumuna 10 günlük süre içinde vermeyenler hakkında 1 Ağustos 2009 tarihinden itibaren her bir sigortalı için asgari ücret
tutarında ceza uygulanacaktır
İyi çalışmalar
|