18.03.2010 17:06 |
(Üye)
|
Soru : İyi çalışmalar,
Firmamız restoran işletmesi olup, bir limited şirketten aylığı 1500 TL+Kdv tutarında işyeri kiralamıştır.
Şirketimiz Eylül-2009 ayında kurulmuş olup, bugüne kadar kira ödemesi yapmamış ve kira faturası da almamıştır.
Kiraya veren firma, restoranımız da müşterileri için yemek verecek olup, bizim keseceğimiz yemek faturası ile onların keseceği kira faturası karşılıklı olarak mahsuplaşma şeklinde olacak.Yemek faturası her halükarda kira faturasından fazla tutarda olacak.Kalanı nakit alacağız.İşlem doğru mu? Yoksa kira ödemesini bankadan ayrıca mı yapmak gerekiyor?Ayni ödeme kapsamında değerlendirilebilir mi yaptığımız işlemler?
Şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
Cevap : Sayın Tokat,
Restoran işletmesinin mülkiyetinin sahibi olan limited şirket her ay 1.500 TL+KDV tutarında faturayı kira bedeli olarak restoran işletmesine düzenlemesi gerekir. Mal sahibi olan limited şirket restorandan satın almış olduğu hizmet bedeli için fatura alacak, daha sonra her 2 mükellef de 120 ve 320 hesapları (cari hesaplarını) karşılaştıracak, bu mahsuplaşmadan sonra ödenecek kira sözkonusu olur ise tutarına bakılmaksızın banka kanalıyla ödemesi yapılacaktır.
Danışma Birimi
|