Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 04.05.2010 15:17 (Üye) Soru : Merhaba.Personel servis işiyle uğraşan mükellef aracını 31/3/2010 tarihinde satmıştır.Yeni aracını 20/4/2010 tarihinde almıştır.Faaliyetine kaldığı yerden devam edebilirmi, yeni defter tastik ettirme zorunluluğu varmıdır.2011'de gelir beyanında (gecici vergi dönemindede )işletme hesap özetini birleştirerekmi yoksa ayrı ayrı düzenleyip vermek gerekir.Saygılarımla

Cevap : Sayın Çilesiz, 31.03.2010 tarihi itibari ile mükellefiyet vergi dairesinde kapatılmış ise 01.01.2010-31.03.2010 dönemine ilişkin faaliyet için işletme hülasası düzenlemeniz ve geçici vergi beyannamesi vermeniz gerekir. Şayet vergi dairesinde mükellefiyeti kapatmamış iseniz, satmış olduğunuz araç ile yeni alınan aracın gelir ve giderlerini aynı defterde takip ederek işletme hülasası çıkartmanız gerekir. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.