Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 18.06.2009 15:00 (Üye) Soru : firma, kiralamış olduğu imalathaneye ilişkin kira ödemelerini parası olmadığı için 5 aydır yapamıyor.Mal sahibi gerçek kişi.Kira ödemesi fiilen yapılmadığı için muhtasar beyanname ile beyan edemiyoruz.Konuştuğumuz birçok meslektaşımız farklı uygulamalar yapmaktadır.Nasıl biryol izleyeceğimiz konusunda meslektaşlarımız arasında birliktelik sağlamak açısından sizin yapacağınız açıklamaları beklemekteyiz. saygılarımla,

Cevap : Sayın Esen, Bu konuda 2 yol izlenebilir. 1-Gider tahakkuku yaparsınız, kira giderini giderleştirip (bilanço usulüne tabi ise) 360 hesabı alacaklandırırsınız. Stopajını vadesinde ödersiniz. Mülk sahibine kira ödemesi yapıldığında ödemeyi bankadan yaparsınız. 2-Giderleştirmeme yöntemi seçilerek stopaj yapma zorunluluğunuz yoktur. Ödeme yapıldığında stopajı beyan edip gider yazabilirsiniz. (Aynı takvim yılında ödeme yapılması halinde gider yazabilirsiniz). Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.