Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 17.08.2010 16:12 (Üye) Soru : Merhaba, bir personelimiz temmuz ayında 5 gün raporluydu.5 günlük maaşını kesip bordroda(30 güne tamamlayarak)çalıştığı gün sayısını 25 olarak gösterdik. Kuruma verdiğimiz aylık prim ve hizmet belgesinde temmuz ayı 31 çektiği için hata verdi, çalıştığı günü 26 yapınca düzeliyor. Eskiden 30gün üzerinden yapılıyordu, konu ile ilgili bir tebliğ var mı? Eksik günlerde nasıl bir yol izleyeceğiz? Ayrıca bu durumda maaş hesabı yaparken 30 günden mi yoksa 31 günden mi hesaplayacağız? Şimdiden teşekkürler.

Cevap : Değerli Meslek Mensubu Bir yıl içinde 31 çeken aylarda eksik gün var ise parmak hesabı yapılarak hesap yapılır. Şöyleki temmuz ayında 5 gün işe gelmeyen işçinin bildirimi 26 gün çalışır 5 gün eksik gün olarak düzenlenir. Maaşlar hizmet akdinde aksi belirtilmediği takdirde aylıktır . AYlık SGK Prim bildirgesi ise 30 gün olarak düzenlenir. İyi çalışmalar
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.