25.10.2010 10:26 |
(Üye)
|
Soru : ÜSTAD MERHABA
BİZ M.E.B. BİR İHALESİNİ ALDIK. BUNA GÖRE DİKİŞ MAKİNELERİ SATIŞI YAPACAKTIK AMA TABİ M.E.B. İSTEMİŞ OLDUĞU BAZI DEĞİŞİKLİKLERİ DE MAKİNELER ÜZERİNE UYGULADIKTAN SONRA. TÜM BU İŞLEMLER BİR SÖZLEŞMEYE DAYANARAK YAPILIYOR. BENİM SORUM ŞU TESLİMAT BİR SÜRECİ ALDIĞINDA YANİ YETKİLLERİN MALLARIN KONTROL EDİP ONAYLAMA İŞLEMİ. ONAYLADIKTAN SONRA DA ANCAK FATURA KESMEMİZİ İSTİYORLAR.BU DURUMDA FATURA DÜZENLEME SÜRESİ NE ZAMAN YAPILIR VE KANUNİ DAYANAĞI NEDİR?
TEŞEKKÜRLER
Cevap : Sayın Kılıç,
213 sayılı VUK hükümlerine göre malın tesliminden itibaren 7 gün içinde fatura düzenlenmesi zorunludur. MEB ile yapılan protokol vergi uygulamalarında bir ayrıcalık tanımaz.
Danışma Birimi
|