Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 03.03.2011 16:45 (Üye) Soru : İyi çalışmalar Sorum V.U.K. 405 genel tebliğ ile ilgili, müşterim olan mükellef 28.01.2011 tarihinde işyerini kapatmıştır. Söz konusu mükellef ile yaptığım sözleşmeyi ilgili tebliğ gereğince sisteme kaydettim. Ancak müşterimin işyerini kapatmış olması nedeni ile söz konusu sözleşme süresi bitmiş (fesh veya iptal olmuş) olarak da sisteme girilecek midir? Söz konusu mükellefe ait verilmesi gereken 01-03/2011 muhtasar, 01-03/2011 geçici vergi ve 2011 gelir vergisi beyannameleri bulunmaktadır.Sistem süresi bitmiş olarak giriş yapıldığı zaman mükellefe ait beyanname verilemeyeceği eğer beyanname verilmesi gerekirse yeni sözleşme girişi yapılması gerektiği yönünde bir uyarı vermektedir. Bu durumda ne yapılması gerekmektedir?

Cevap : Sayın Top, 2011 yılı içinde işyerini kapatmış müşteriniz için 405 Nolu VUK Genel Tebliğine göre e sözleşme bilgi girişlerini yapmalısınız. Vergi beyannamelerine ilişkin sorumluluğunuz bittiği dönemde sözleşmeyi iptal etmenizin doğru olduğu kanaatindeyiz. Aksi halde beyannamelerini gönderemezsiniz. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.