Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 14.03.2011 15:14 (Üye) Soru : Sayın İlgili, defterini tutuğum, şahıs işyeri 28/02/2011 tarihinde işyeri kapanışını yaptım. 2011 yılı için sözleşme yapmamıştım. 405 GT gereği, bu şahıs için ek:3 sözleşmesini maliye bakanlığı sistemine kaydetmelimiyim? Bu kişiye ait 2011/2 KDV, 2011/1-3 Muhtasar, 2011/1.Geçici V., 2011 Y.Gelir V. beyannamelerini gönderirlen sorun yaşayabilirmiyim? Teşekkürler.

Cevap : Sayın Kadız, Bahsettiğiniz müşteriniz için 2011 yılına ilişkin Ek 3 ve hizmet sözleşmelerinin sayı ve tarihlerini girmeniz gerekir. İşyerinin 28/02/2011 tarihide kapanması halinde 2011/1 dönem 3 aylık muhtasar ve 2011/1. dönem Gelir geçici ve 2012 Mart döneminde yıllık beyannamelerin gönderilebilmesi için iptal ve fesih işleminin 25/Mart/2012 tarihinden sonraki 15 gün içinde yapılması gerektiği kanaatindeyiz. Bu konu ile ilgili 405 Nolu Genel Tebliğide özel bir düzenleme olmadığı için yukarıdaki yorum yapılmıştır. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.