Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 04.04.2011 13:43 (Üye) Soru : SAYIN DANIŞMA BİRİMİ EK-4 ARACILIK SÖZLEŞMESİ YAPTIĞIMIZ MÜŞTERİLER İÇİN MALİ MÜŞAVİRLİK SÖZLEŞMESİ İMZALAMAMIZ GEREKİYOR MU? GEREKİYORSA SÖZLEŞMEDE HANGİ ÖDEME MİKTARINI YAZMAMIZ GEREKİYOR? DAMGA VERGİSİNİ NEYE GÖRE ÖDEYECEĞİZ.? HER AY BU SÖZLEŞMELERİ YENİDEN Mİ YAPMAMIZ GEREKİR.?

Cevap : Sayın Çardak, Mesleki sözleşmeler defter tutma ve danışmanlık hizmeti verilen tüm mükellefler için düzenlenir. Bu mükelleflere ayrıca Ek 3 sözleşmesi de yapılması zorunludur. Ancak, Ek-4 aracılık sözleşmesi yaptığınız müşterileriniz için mesleki sözleşmenin düzenleneceğine ilişkin mevzuatta bir düzenleme sözkonusu değildir. Çünkü, Ek 4 beyannamelerin gönderilmesine ilişkin düzenlenen bir sözleşmedir. Bu işlemi yapan meslek mensupları ücret tarifemizdeki ücretleri alıp makbuz düzenleyeceklerdir. Mesleki sözleşme yapılmadığı için damga vergisi sözkonusu olmayacaktır. Aracılık sözleşmelerinizi elektronik ortamda bildirdikten sonra iptal etmediğiniz müddetçe geçerliliğini koruyacaktır. Dolayısıyla her ay bu sözleşmeleri yenilemenize gerek yoktur. Aracılık sözleşmesinde sürekli beyannameleri siz gönderecekseniz dönem olarak aralık belirtebilirsiniz. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.